11 okt. 2011

Uggligt värre

Igår var en sån dag då jag kände för att göra lite finlir med symaskinen. Jag har under några dagar blivit inspirerad av Otygligt broderade mobilfodral som är så jättefina och tänkte att det kan ju inte vara så svårt att göra själv. Det blev till att klipp och klistra. Jag började med att göra ett enkelt mobilfodral och använde mig av en tutorial som jag hittade hos Mrs Bao. Den var så kul att göra så jag var snart inne på nästa som då även skulle se ut som en uggla. Det tog lite tid att få till den och jag måste säga att jag blev ganska nöjd med resultatet. Min maskin saknar tät sicksack men tycker att det blev ganska ok ändå.

När jag ändå höll på så gjorde jag även en kudduggla som ska flytta hem till min kära kusin. Den har hon väntat på ett tag och jag hoppas hon blir nöjd.

Bildbevis kommer här!

Passade även på att göra ett litet set bestående av Mössa och dregglis till en nybliven ettåring. 




2 kommentarer:

  1. Men så snygga ugglor! Jag tänkte precis samma tanke ;)

    SvaraRadera
  2. Tack Viktoria! Ja, visst blev de bra!

    SvaraRadera