29 okt. 2011

En massa nya kläder

Nu var det flera dagar sen jag bloggade men jag har haft fullt upp med beställningar och annat så dagarna har bara rusat iväg. 
Denna vecka sydde jag en kofta till Agnes jag haft utklippt i ett par veckor. Måste säga att jag blev jättenöjd med resultatet. 
Mönstret har jag ritat av från en köpekofta. Har länge velat göra något fint med detta underbara hjärta tyg från Liandlo och här är resultatet. Bandkandningen och muddarna gjorde jag i cerise stretchmudd från SoS.



Dessa jeans har jag velat göra jättelänge men inte riktigt vågat. Jag köpte mjuk jeanstyg på Ohlssons tyger förra helgen som test i detta projektc. Började med att göra jeansen i strl 74 men de blev jättestora och pösiga så jag gjorde ett par nya i en mindre storlek. Vågade mig även på att göra dekorativa fickor. Jag är jättenöjd med resultatet. Kanske ska använda ett mindre stretchigt jerseytyg nästa gång för fickorna blev lite rynkiga.




När jag ändå var varm i kläderna så sydde jag en kuvertbody till A när jag märkte hur fint kombination JNY's gröna stjärntyg blev tillsammans med tyget Folkacars. Eftersom jag inte hade matchande trikå till kantbanden fick det blignes en grön som passar bilarna på tyget.





Min kusin har gjort en fjärrbeställning ända från Skåne på detta mösset nedan som ska pryda henne och lilla A när de promenerar på stan :)

Såklart var jag tvungen att sy en mössa till mig i det underbara violtyget från Znok. 


Håller även på att göra ett par fodrade vantar till mig själv i violtyget. Ska bara klippa ut fodret och sätta på mudd. Får se vilket årtionde det blir gjort.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar