27 feb. 2012

Dags för ny Sew Along Weekenderbag

Jaha, då var man igång igen. Mitt i flyttagen  har jag beslutat mig för att hänga med på denna Sew Along, trots att jag har en del att göra på min Cofeedate dress som jag sydde förra Sew alongen. Får se till att pressa den nu när strykjärnet ska fram igen.

Denna gång ska vi sy en Weekenderbag.

   

Hade beslutsångest för vilket tyg jag skulle välja men till slut föll valet på ett superfint rosmönstrat tyg från Amy Butler som jag köpt live, alltså hemma hos Karinottilia.

Till foder har jag valt ett tyg jag köpte förra året på Stoff och Stil rean i Göteborg (det gröna längst ner på den suddiga bilden.)

De översta tygerna var de jag valde mellan
I helgen ritade jag mönster och klippte ut delarna, och det blev rätt många eftersom man ska klippa ut i yttertyg, fodertyg och mellanlägg (habalon). När jag fastnade i mönsterbeskrivningen fick jag suverän hjälp av mina Facebook kompisar.

Om man ska summera själva utklippningsmomentet så var det tråkigast när jag fastnade i sömnadsbeskrivningen. Det roligaste var att klippa ut tyget och det tack vare min rullkniv och skärmatta som är absolut det bästa köp jag gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar