16 okt. 2012

Obloggade plagg

Hittade ett flertal bilder i min iphone på obloggade plagg. Här kommer en liten parad.


Dubbelsidig mössa med stjärntyg från JNY och underbara Rentyget från
Znok. Glitterapplikation så att den blir lite mer Agnes. Tröjan på bilden är
gjord i Strömmings nalletyg.

Jättefin kronvelourdress med sned dragkedja. Mönstret kommer från senaste Ottobre.
Tyger kommer från Strömming och Liandlo.

Jag har länge varit sugen på att göra omlott tröjor. Jag tog ett bodymönster
som jag modifierade till en tröja. Dessa blev lite för breda men fullt funktionella.
Klänningen och tröjorna har jag gjort efter Ottobre mönster.
Tyger: Liandlo, Znok, Jofotex och från privatperson. 
Härlig velour hood i underbar brun färg. Hooden är gjord efter mönster från Onion
och byxorna är haremsbyxor från Ottobre. 
Tröjan är från början en snedknäppt kofta som jag hade glömt bort att
jag påbörjat. Jag orkade inte hamra i knappar så jag sydde ihop den i fram och
döljde skarven med spets. Kjolen är en vippkjol som jag blev nöjd med. Nästa
gång ska jag göra den lite längre. Mönstret kommer från Etsy.
Ett hår/pannband till grannflickan med hennes glitterbokstav.
Lite mössor till grannflickorna samt en till mig själv.
En beställning till en ännu ofödd liten bebis. Tyger kommer från Liandlo och JNY. Mönster på
omlott tröjan är eget och byxmönstret är från Ottobre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar